Lite funderingar

Dags att flyga i morgon? Tiden är bokad, men hur blir vädret? För tillfället utlovas under morgondagen
ESMS 161610Z 170024 18013KT 9999 SCT020 PROB40 0024 4000 SHRA BKN006 BKN014CB=
på Sturup, d v s sydlig vind på 13 knop, horisontalsikt över 10 km, halvklart med molnbas på 2000 fot, med 40% sannolikhet till 4000 m sikt, regnskurar, uppbrutet molntäcke på 600 fot samt cumulonimbus (åsk/hagelmoln) på 1400 fot.
Känns väl sådär lovande?

Å andra sidan är jag nu uppe i 4 timmars flygtid och efter ca 10 timmar brukar det vara dags för EK (ensamflygning). Det går dock inte för sig förrän flygradiotelefonin är avklarad och det sker lite innan jul. Därmed är det ingen panik att flyga. Har jag tur kan varje pass vara en timme, och har jag tur med vädret kan jag flyga en gång i veckan, så då kommer jag upp i 10 timmar den 22 december i bästa fall.
Och det kommer inte att ske. Hmmm. Det är iallafall ingen risk att jag flyger för mycket.

Nu ska jag förkovra mig i instrumenteringen innan sängen. Sen sover jag nog gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback