Rabbla ramsa

Nu har jag satt upp mej på ny flygtid; söndag 16.00 (14.00 UTC, dvs Greenwichtid för alla som inte flyger)blir det ett nytt försök, vilket innebär att jag ska vara på plats ca 15.00 för att förbereda mig; kolla upp väder och bekräfta muntligen att jag fattat hemläxan.

Det senaste dygnet har annars gått åt att rabbla Alpha Bravo Charlie Delta Echo Foxtrot Golf Hotel India Juliet Kilo Lima Mike November Oscar Pete Quebec Romeo Sierra Tango Uniform Victor Whisky Xray Zulu
Jaha, jag kollar med facit och sedär ett fel; det ska vara Papa, inte Pete. MYCKET viktigt.
Svenska då?
Adam Bertil Cesar David Erik Filip Gustav Helge Ivar Johan Kalle Ludvig Martin Niklas Olle Petter Qvintus Rudolf Sigurd Tore Urban Viktor Wilhelm Xerxes Yngve Zäta Åke Ärlig Östen alla rätt!

Sånt har alltid varit min specialitet; mer eller mindre onödigt vetande, som t ex att rabbla upp alla appellationer i Bourgogne i ordning. Jag har kunnat det, men nu är det förträngt. Av någon outgrundlig anledning sitter dock ramsan för Paulus brev i Nya testamentet som fastgjuten! Min konfirmation var kanske en traumatisk upplevelse? (Nuförtiden är det förbjudet med förhör har jag hört...)

Vad tycker ni förresten om mina tomrader mellan styckena? Vackra, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Fraselogin börjar komma! =)

Underbart med radbrytningarna! =)

2006-10-10 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback