Att flyga eller inte flyga...

Jag har kommit till en tråkig insikt.
Efter gårdagens halvlyckade trafikvarv vill jag inget hellre än att ta revansch och visa att jag verkligen kan landa snyggt. Läraren erbjuder förstås flygning på kvällstid; jobbet måste ju klaras i första hand. Annars är det fredag eftermiddag som gäller. Gott, så jag funderade på vilken kväll som kunde passa.

Så kom då den kranka eftertanken: Anders varnade för provet i flygoperativa procedurer, och idag så hoppar jag över människan i luften pga fullt upp i hemmet, och i morgon är det meteorologi på schemat. Ergo: Jag har inte tid att flyga. Rättare sagt, det vore korkat att prioritera flygning före teori nu innan provet.


Därför tänker jag tillbringa kvällarna tillsammans med böcker den närmaste tiden, trots det härliga flygvädrets förföriska locktoner... det kommer bli mer sommar längre fram! (Just nu 19 grader varmt och full sol)


Kommentarer
Postat av: anders

Jag tror du kommer att klara teoriproven galant Gerth. Det var också himla intressant att läsa om hur upplägget på teorin är hos er, det skiljer som sagt sig åt hur jag och PC "hade det". Vi läste teorin två kvällar i veckan. 19.00-22.00. Gissa hur pigg man brukade vara på slutet av kvällen. Återkommer med mer beskrivning på hur upplägget var på en blogg nära dig... (om inte PC hinner före).
Jag känner igen både flygsuget och revanschlystnad (vilket jag tror är ett sundhetstecken). Min flyglärare brukar iofs säga (låter bättre på engelska; all landnings you survive are good landnings, all landings you can walk from are great landnings).

Postat av: PC

Hmm... Människan i luften var nog det flummigaste provet jag någonsin skrivit men ganska ok ändå! Flyoperativa procedurer däremot var som sagt ett h-vette! Dumma säkerhetsbältesfrågor!!

Fick flyga Sundbro-Linköping med studs på Skavsta i en C172. Läs mer i en blogg nära dig :-)

2007-04-14 @ 22:00:58
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback