Hjälp!

Sitter och går igenom bra-att-kunna-saker inför testet i nav/prestanda/färdplan i morgon. Visst, jag fixade 75% rätt förra gången på båda, men det känns lite väl spännande marginal inför luftisprovet.

Inga skarpa prov är bokade ännu, men ska nog försöka ta några under tiden 12-20 maj, när GustavNiklas ändå är i Tarragona på flygrally.

Rubriken då? Jo, jag vill ha hjälp med era bästa tips för en lyckad landning! Har redan fått ett bra från Johan i en kommentar (håll stenkoll på farten i utflytningen), och nu vill jag ha fler! Det behöver jag med alla mina ballonger och studsar... lite för mycket studs, lite för lite gå.

I väntan på bättre tider kan ni ju gotta er åt sommaren; en dagsfärsk bild från norra Hallandsås (Lugnarohögen i förgrunden):

image27
Och trädgården:
image28


Kommentarer
Postat av: Johan

Litet förtydligande bara : Det jag åsyftar primärt är farten på finalen. Har du korrekt fart där så underlättar det avsevärt sen då du drar av till tomgång och ska påbörja utflytningen. Under själva utflytningen så är farten av sekundär betydelse eftersom du ju i praktiken ska flyta ut maskinen på "en stolshöjd" över banan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback