Sol, vind och vatten

Summerar upp veckans händelser i ett flygperspektiv:

I onsdags var det teoridags igen. Sista METen med nytt. Gick igenom bokens väderkartstolkningsövningar som faktiskt kändes helt OK, trots avsaknad av flervalsfrågor (vi använder alltså den nya MET-boken från KSAB). Så på söndag är det kvalificeringsdags inom METen, då skolans egna prov ska göras. 75% rätt krävs för att kvalificera sig till det skarpa provet.

Fick även telefonnummer till provansvariga, så nu är det dags att planera och boka sina prov. Jag tror jag börjar på flygningens grundprinciper (aerodynamik), luftfartyg generellt och navigation första tillfället.

På söndag är det dags för provet inom flygoperativa procedurer och luftfartssystemet, eftersom jag missade det ordinarie tillfället. Mycke' nu...

Vilket himla aprilväder vi har nu! Igår var det rena s-vädret, blåst och regn. Idag är det blåst och sol, så dagens planerade kontrollflygning blåste bort. 20 knop, iofs i rak motvind för bana 32, men ändå... Det (ovädret) såg ju ganska stabilt ut på DMI, så vi reservbokade redan i onsdags lördag eftermiddag som alternativ tid. Då skulle det bara vara mulet och regn enligt DMI, men soligt och bara frisk vind enligt SMHI. Gissa vem jag håller på???


Kommentarer
Postat av: anders

Lycka till på söndag.

Postat av: PC

glöm inte att även höga berg och djupa dalar har betydelse :-p

Det blåste för mycket idag.... men vad kunde man vänta sig!?

2007-04-20 @ 23:14:18
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback