Prasslar

Vad gör man när vädret visar sig från sin sämsta sida och har flygabstinens?
Jo, man tar fram sin kära bok om Luftfartssystemet och läser några kapitel. Naturligtvis!
Eller?
Jo, det gör man, eftersom teorikursen drar igång på onsdag med just det ämnet. En massa härliga kapitel (lägg märke till hur ironin flödar): Luftfartsmyndigheterna, luftrumssystemet, luftrumsvillkor och flygtrafiktjänst står på tapeten. Dessutom en irriterande dåligt skriven lärobok (ok, det är väl straffet man får ta som lärare - man är bortskämd med väl disponerad och strukturerad litteratur i arbetet...).
Nåväl. Har jag inte bloggat något senast i morgon får ni väcka mej igen - då har jag somnat ifrån allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt. Du tycker som vi om läromaterialet... nån borde ta tag i detta och skriva något bättre.

2007-01-09 @ 23:16:00
Postat av: Pehr

...för att inte tala om ljudmaterialet för radiotelefonin. Utgivna på kassettband in på 2000-talet!

2007-01-11 @ 20:13:17
Postat av: Pehr

Förresten om jag inte har helt fel för mig så har jag läst någonstans att du lyssnade på dem i bilen. Var det på CD? I så fall kan du väl ta med dem någon måndag framöver?

2007-01-11 @ 20:18:51
Postat av: Gerth

Hej Pehr!
Jo, min lärare i flygradiotelefoni sa att de nya CD-skivorna var mycket bättre än de gamla banden (samma med böckerna), med relevanta exempel. Visst kan jag ta med - svenska och/eller engelska?
Hörde i kväll att du hade en spännande leverans inom kort; lycka till!

2007-01-11 @ 23:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback