Ambivalens...

Nu är det stora frågor på gång. Att stressa eller inte stressa, det är frågan.

Jag satt häromkvällen och kollade upp bokningarna för GustavNiklas. Upptäckte att han var uppbokad hela vecka 37 pga långflygning... sicket sätt. Kul för flygaren, dålig timing för mig. Kollade upp med läraren om vi kunde boka resten av september, för att vara säkra att hinna med uppflygningen innan september slutar som planeringen lyder.

Med lite flexibilitet skulle allt gå att lösa. Förresten skulle han vara på semester V38, sa han. Och V39 är sista veckan i september. Kändes plötsligt lite problematiskt. Ska man satsa på att vara klar med certet redan V36 istället? Går det att trycka in flera lektioner innan dess, utan att hemmaplaneringen går helt åt skogen?

Eller ska jag ta det lugnt, försöka hitta en vikarie V38 och sedan köra något extrapass V39?

Stora frågor som sagt. Eller dagens I-landsproblem...

Kommentarer
Postat av: anders

Låt det ta den tid det tar. Jag flög lite för intensivt de sista två veckorna. Så här i efterhand så känns det som att man inte riktigt hann smälta och njuta.
Har precis varit och betalt en massa pengar till luftfartsstyrelsen för att få ut en papperslapp.

Postat av: Gerth

Hmm. Det ligger något i att ta det lugnt. Å andra sidan känns en/två veckors försening mycket, när vädret i oktober kommer krypande. Eller det kanske inte är så dåligt som man oroar sig för?

2007-07-28 @ 16:15:34
Postat av: anders

Förra året var oktober ok. November bedrövligt. Sex veckor inställda lektioner...

2007-07-28 @ 20:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback