Ny bekantskap

Nu har jag bytt: Flyger Cessna 172 istället för PA28. Pinne istället för ratt. Just det: Simulatorn är installerad och invigd. Så nu har jag inte tid att blogga mer...

Skämt åsido, tanken är att jag ska träna instrumentflygning, så i morgon ska jag leta upp en PA28a på nätet för att känna mig mer hemma bland reglagen. Och det ska bli intressant och se om jag känner någon skillnad i spaken med PA28an. Simulatorn kändes ganska svampig och seg i rörelserna, men vad jag förstått ska Cessnor göra det i verkligheten också. Eller är det ett rent lucky shot från Pyttemjuk?

Hehe, försökte mig på en lektion i 777 också, men efter ett tag fick jag meddelandet : You seem distracted (hittade inte alla kontroller) so we end this lesson now.

En nyhet för er som inte sett det: Den polska vädersiten är återställd och ger numera återigen prognoser för Sverige!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Pyttemjuks simulator är svampig. Kör x-plane istället. www.x-plane.com .

Postat av: PC

Ser fram emot instrumenttiden. Nu hoppas jag på monsunregn idag och i morgon för att sedan kunna ta SE-KUZ på en nav antingen ESKC-ESKN-ESOW-ESKC
eller upp till Siljansnäs, Mora, Gävle :-)
Time will tell. Hur ligger du till i timmar?

2007-07-06 @ 20:04:24
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback