Simulator J

Idag blev det ytterligare en simulatorrunda. Same same but different. På besök på F10:s flygmuseum bland Drakar, Viggar och Tunnor hittade jag en flygsimulator, där man för en rund summa kunde få ta en runda med handledning. Antar att det var FS2004, för det såg likadant ut som det jag har hemma. Skillnaden var att omgiviningen projicerades på väggarna framför, ett antal kvadratmeter.

Jag valde att spaka J35 från Ängelholm till Kastrup. Lite knappologi och fartinstruktioner innan det bar iväg från den bekanta bana 32. Efter en looping och några rollar var det dags att planera in mot Kastrup från en bra bit norr om Landskrona. Det var skillnad mot att flyga PA28 på ca 40 minuter enkel resa till Sturup!

Mindre än 8 minuter från start lyckades jag trots noggranna instruktioner från handledaren få till en rejäl kraschlandning intill bantröskeln! Väldigt känslig på spakarna tydligen...
Jag får nog smygträna hemma innan jag kommer igen.

Så får vi se vad morgondagen för med sig; blir det instrument - stig och plané, eller blåser det bort? Ser inte helt lugnt ut på vindfronten.

Status just nu PC: 32:30 h loggat varav 4 EK. Själv då?

Kommentarer
Postat av: PC

29,8 och 4 EK :-)
Men om vädret klarnar upp får jag 32,3 och 7 EK i morgon.

Postat av: Feffe

Hur går det med flygandet och regnet i Skåne?
Jag antar att det är därför du sysslar mest med simulator-flygning...

2007-07-07 @ 13:26:51
URL: http://feffeflygare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback