Stort vs smått

Jag funderar över "operation Western Union", dvs min ena 3-h nav som går över västra Sverige.
Min ursprungliga rutt var Ängelholm-Feringe-Anderstorp-Borås-Säve-Varberg-Halmstad-Ängelholm, making a grand total of 2:40 timmar i luften.
När jag så tittar närmare på flygplatserna upptäcker jag att de flesta är småfält; Feringe, Anderstorp, Borås, Varberg, med Säve som den enda stora, nya (för mig). Kanske jag ska ta och byta ut Anderstorp mot Jönköping istället, och hoppa över Varberg? Då blir flygtiden 3 timmar istället (+tid för starter och landningar).
Någon som kan komma med synpunkt på mitt val? Ska jag byta Scandinavian Raceways Anderstorpska asfalt mot Jönköpings normala flygasfalt? Ska jag prioritera stort före smått eller tvärtom? Var finns det mest att hämta?

I morgon blir det instrument igen. Och enligt SMHI kan det även bli sidvindslandningsträning...

Kommentarer
Postat av: anders

Kul planering och jag tror du kommer att få enormt skoj. Jag tycker själv det var mer lärorikt att studsa på småfält än milslånga (;-p) asfaltsbanor. (ska jag säga som ska landa på 1903x60 meter asfalt imorgon kväll).

Postat av: Johan

Spännande fråga! ;)
En mix av små och stora fält är alltid bäst, så mitt förslag (om möjligt) är att skippa Anderstorp och lägg in Jönköping men behålla Varberg.
Jönköping är lite spännande bl a för att man får tänka till lite när flyplatsens höjd över havet är mer än ett par meter..... ;)

2007-08-01 @ 19:33:26
URL: http://www.f15fk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback