Uppehåll på många sätt
Just nu är det uppehåll. Dvs det regnar inte. Bra flygväder? Dagens flyglektion blev i alla fall inställd utan förklaring. Uppehåll där också.
Kanske räcker inte 29015KT SCT018 BKN024 för att flyga instrument. Kan det vara sidvinden? Bana 32 gör bara 7,5 kt i sidvind så det håller inte.
Kanske lite dåligt med horisontreferenser för att vara pedagogiskt flygpass?
Nåja, ingen idé att sörja över spilld mjölk.
Igår testade jag FS2004 lite närmare; flög ESMG-ESTA i bra väder. Intressant att de nedlagda banorna på ESTA finns kvar i FS, så efter landning provade jag på att starta igen från en av de gamla tunnan-banorna, och sedan landa på bana 25, som iofs finns kvar (dock kryssmarkerad) men används av Koenigsegg som testbana. Såg hursomhelst inga bilar på banan då jag landade...
Kanske räcker inte 29015KT SCT018 BKN024 för att flyga instrument. Kan det vara sidvinden? Bana 32 gör bara 7,5 kt i sidvind så det håller inte.
Kanske lite dåligt med horisontreferenser för att vara pedagogiskt flygpass?
Nåja, ingen idé att sörja över spilld mjölk.
Igår testade jag FS2004 lite närmare; flög ESMG-ESTA i bra väder. Intressant att de nedlagda banorna på ESTA finns kvar i FS, så efter landning provade jag på att starta igen från en av de gamla tunnan-banorna, och sedan landa på bana 25, som iofs finns kvar (dock kryssmarkerad) men används av Koenigsegg som testbana. Såg hursomhelst inga bilar på banan då jag landade...
Kommentarer
Postat av: F
Kul att du surrade lite om F 10s gamla bansystem - tror t o m att det triangelbanorna i betong tillkom innan Tunnan-tiden - d v s runt 1950. Då flög F 10 J 21R och något år senare fick man J 28B Vampire.
Jämför med t ex F 9 Säve.
Trackback