Halland von oben?

Dag två efter EKn. Nu vill jag flyga igen. Mycket vill ha mer. Men jag får ge mej till tåls...
Trots allt lyckades jag få till lite fågelperspektiv idag: Ibland får jag för mig att springa (jogga) en runda; tyvärr inträffar detta alltför sällan. Idag var en sådan dag.
Men så tänkte jag att det vore kul att göra något annorlunda istället för standardrundan, så jag tog min gamla cykel från 50-talet och cyklade upp på åsen (Hallands-). Oväxlad och på grus/traktorvägar gjorde jag nog ett ganska ovanligt inslag i bokskogen. Två gånger blev det till att gå, när backen blev för brant, men annars var det cykling. Väl på toppen, 300 fot över Laholmsslätten kom belöningen då man dels fick skåda utsikten (lätt 25 nautiska mil), dels fick konstant nedförsbacke i tre km (efter ca två km uppför). Så med lite fantasi kunde man tro att man satt på klaffinfällningshöjd och njöt av flygturen. Gott.
Jag känner tydligt att jag kommer märka benmusklerna i morgon...

Kommentarer
Postat av: F

Från en smålänning till en annan: Håll koll efter Berchshills nyanskaffning - lär stå i Ängelholm närsom....

Postat av: Gerth

Du menar N23SN? Ska spana...

2007-04-01 @ 00:29:10
Postat av: F

Klicka på länken :)

2007-04-01 @ 11:57:51
URL: http://flightaware.com/live/flight/N23SN

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback