Redo?

Jag har ägnat dagen åt grubblerier, samtidigt som gammalt visset försvunnet all världens väg under min framfart i trädgården. Härligt soligt väder idag; toppat 17 grader! men friska vindar har inbillat mig att det inte varit flygbart ändå.

Vad har upptagit min hjärna idag då? Jo, som jag skrev igår så tyder tecken i skyn på att min EK är nära förestående. EK-provet görs troligen på onsdag, så OM vädret är fint (inkl ingen kraftig vind) och OM jag lyckas få till några landningar, så kanske... Det ska som sagt bli studs-o-go då.

VILL jag göra EK på torsdag? Inte helt säkert. Jag har väl fått till EN hyfsad landning hittills, de andra har varit mer eller ännu mer awkward. Lite mer säkerhet skulle nog inte skada. Å andra sidan kanske man skärper sig när man inte har läraren bredvid? Och kanske läraren har rätt när han säger att jag ligger väldigt nära att komma över tröskeln (bildligt talat då alltså)?
Sen har vi frugans omtänksamma ord: Du har väl ordnat olycksfallsförsäkringen med efterlevandeskydd? Helt utan skämtsam ton...

Fast igår innan flygningen märkte jag en nykommen längtan: Jag VILLE flyga sträckflygning. Se mej om i världen, om så bara till ESMT eller ESTL. Hittills har jag bara prövat på ESML (Landskrona) och det var kul. Men mer! Trafikvarvet börjar bli småtjatigt...

Ibland är det gott att ha asfalt under hjulen, Anders och PC!

Kommentarer
Postat av: PC

Vi lär oss iaf att landa kortfält då vi inte är bortskämda med 1945x45 m :-p

Postat av: Gerth

Tja, livet är rättvist. Eller orättvist. Vilket man vill...

2007-03-27 @ 00:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback