Ovanliga vingar...

Nu var det ett tag sedan jag hade något att komma med i flygväg. Jag har tillbringat de senaste dagarna i kgl hufvudstaden tillsammans med en hop trevliga lärare och elever. Långa (självförvållat) dagar med många intryck. Se vidare under www.ungforetagsamhet.se. Otroliga elever vi har när det gäller att driva företag! De flesta eleverna här hade brädat många professionella företagare i mässgenomförande. Och då pratar vi alltså om ungdomar i 17-19-årsåldern!

Nåväl. För att komma dit åker man som PPL-aspirant någorlunda ståndsmässigt, dvs Kullaflyg. Intressant att studera bana 14 ur ett mer annorlunda perspektiv än vanligt.

För att vara effektiv hade jag laddat handbagaget med endast tre böcker: Människan i luften, Navigation/Prestanda och Meteorologi. Nu visade det sig att jag inte hade något bruk av dem. Min stolskompis visade sig ha haft en far som var omåttligt flygintresserad vilket inneburit att han formligen växt upp i en PA28. Som lök på laxen var han egenföretagare i utbildnings/managementbranschen, så tiden gick snabbt.

Måndagkvällen gick i vinkelns tecken, och på middagen efteråt hamnade jag i sällskap med bl a två operasångare, varav den ene även stod för middagsunderhållningen. Imponerande stämma!

Hemresan på onsdag morgon gick minst lika snabbt, då jag satt bredvid en man från näringslivet engagerad i skolfrågor just angående Ung företagsamhet. Det kan visa sig ha stor betydelse för mitt framtida liv...
Kul grej var att flygvärdinna J på färden var en fd elev på min skola och även fd elev till min flyglärare. Hon är mitt uppe i sitt PPL (längre än vad jag kommit), men har tagit några sabbatsår för att jobba.

Nåja. Lite bilder från flygturen kanske? 
image36
Taxibana Charlie
image38
Närbild av tröskeln bana 14.
image39
Skånska rapsfält från låg höjd.
image40
En klassisk flygbild. Härligt eller hur?
image41
En bild från den avslutande galamiddagen med prisutdelning á la Oscar.
image42
Större delen av vårt härliga tävlingsgäng från Halland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback