IFR på MSFS

Det var inte omöjligt att det skulle kunna bli en flyglektion med Katanan i morgon - väderprognosen ypperlig och håltimme. Läraren hade troligen tomt i planeringen. Men så dök Olyckan upp. En cylinder strulade på Katanan, så den är groundad åtminstone till fredag. Pjaha. Nåja, man har varit med om större frustrationer.

Å andra sidan; om abstinensen varit för svår kunde jag tagit en tur i ol' GustavNiklas, men plånboken ville att jag skulle ta det lugnt och inte "okynnesflyga" för mycket...

Istället fördriver jag kvällarna med instrument-nattflygning. I går flög jag ESMG-ESMT-ESTA (Feringe-Halmstad-Ängelholm). Som alla förstår är det Flygsimulatorn som är framplockad igen. När jag surfade runt häromkvällen hittade jag ett Halmstads- och ett Ängelholms-scenery som jag tankade hem och installerade med varierande framgång. Halmstad gick bra men Ängelholm fick jag inte ordning på (sceneryt hittas inte av FS).

Och så hittade jag två PA28-or som jag gjorde sammalunda med. Utan vidare resultat; den ena instrumenteringen hade tomrum där altimeter och kursgyro skulle sitta, och den andra existerade inte alls. Antagligen har jag väl gjort något fel vid installationen. Orkade inte fixa det så jag flög med standardcessnan istället.

Lite annorlunda att göra en ILS-inflygning, men jag mindes de lektionerna från utbildningen, så allt gick bra. Tänkte slänga på lite dimma också, så man inte kan tjuvtitta på banan för att komma rätt...

Kommentarer
Postat av: PC

MS har inte lyckats med att göra det enkelt att slänga in add-ons :-(

Postat av: ESMG

Feringe finns som freeware på Swedflights hemsida också har jag för mig!

2007-11-23 @ 09:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback