Lärdom

I går kväll fick jag hjälp av en trevlig tjej på FPC med att lösa upp min förvirring angående olika budskap från NOTAM och TWR om öppettider på ESDF.

Hon höll med om att NOTAM kunde vara lite svåröverskådligt, eftersom man kan hitta det på två ställen på nätet; en under AIP som heter "valid NOTAM 4 sept 07" och en under "NOTAM och flygväder".

Jag hade tydligen tittat på "fel" ställe, eftersom NOTAM är en färskvara och uppdateras var tredje timme. Denna färskvara hittar man under "NOTAM och flygväder", medan det som finns under AIP uppdateras mer sällan och kan innehålla inaktuell information. Som i mitt fall.

Hittar man t ex inte öppettider under NOTAM och flygväder, så ska man titta i "AIP SUP" för att se gällande öppettider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback