Vädrets makter

Nej, det blev helt inställt idag. TAFfarna talade sitt tydliga språk - ingen höjning av molnbasen att vänta inom den bokade tiden, så inte ens ett repetitionspass bidde det.

I nöden prövas kreativiteten, så jag kom på en briljant idé: På torsdag har jag inga lektioner, och kärran är ledig fram till ett, så om läraren kan (och vädret inte fastnat i vinkelvolten) så borde det gå att få till långnaven då istället. En stor fördel med att flyga mitt i veckan är att tornen är öppna då, så man behöver inte böna och be och hoppas på tur för att få landa!
Läraren är tillfrågad och ska fundera på saken. Annars är det lördag förmiddag som gäller.


Kommentarer
Postat av: tuppluren

Jag tog samma beslut efter att ha väntat halva dagen på förbättring. Vi kanske tar en dagstur imorgon

2007-09-08 @ 17:36:56
Postat av: Gerth

Hoppas ni har bättre tur då!

2007-09-08 @ 22:42:00
Postat av: tuppluren

Det ser helt ok ut nu på morgonen. Så vi tar oss en tur. Har inte bestämt om det blir Visby eller Stegeborg än bara.

Postat av: Pehr

Hejsan!
Nu har jag äntligen tagit mig tid att läsa igenom valda delar av din blogg efter ett markant sommaruppehåll från läsningen min sida. Det är roligt att läsa om din resa genom utbildningen, och att du i princip är färdig!
Då kanske man får se en hastig glimt av dig på ESMG i veckan.
Vi ses kanske imorgon?
Om inte annat så lycka till!
/Pehr

2007-09-09 @ 08:54:04
Postat av: Gerth

Anders: Hälsa luften från mig...
Pehr: Större sannolikhet att se mig på torsdag än i morgon. Nästa måndagkväll dyker jag däremot upp. Och du ska till Halmstad den 20e, antar jag?

2007-09-09 @ 14:59:32
Postat av: PC

Skönt att höra att jag inte är den enda markbundna av oss bloggare. Är det inte vädret så är det flygläraren som inte kan! Nåväl, jag ser fram emot att kunna prova mitt nya headset iaf, förhoppningsvis nästa helg.

2007-09-09 @ 19:16:04
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Pehr

Japp Halmstad den 20:e, spänningen stiger...
och vi ses på måndag.

2007-09-11 @ 17:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback