Växlande väder

Förra helgen hade jag himla tur med vädret; en fin dag mellan två uschliga. Denna helgen var det precis tvärtom. Så det jämnar väl ut sig i det långa loppet.

Vanligtvis brukar jag reta upp mig på sånthär, men idag var jag trots allt ganska nöjd. Tanken på att flyga långnav en söndag fick sig en törn i veckan, när jag upptäckte hur svårt det kunde vara att få till landningstillstånd på större flygplatser utanför tornets öppettider.

Nu har jag fått grönt ljus från läraren till ek-långnav på torsdag. EOBT 10.00Z. Och vädrets makthavare (meteorologerna???) är försiktigt positiva. Men det ska man å andra sidan ta med en stor nypa salt.
Så nu blir det till att skicka in färdplan igen, nu med studs i Växjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback