REUP

I väntan på bättre tider spanar man in spännande saker - i e tittar på METAR i oväder. Flygvädernörd???
Hittade något jag aldrig sett förut:

ESTA 311722Z 17028G38KT 9999 -RA FEW007 SCT011 BKN020 03/00 Q0995 REUP REDZ=

Vadå REUP? Nyss uppehåll eller Nyss uppvindar? En snabb blick på
METARens kodnyckel avslöjar att det betyder Nyss okänt nederbördsslag. Konstigt. Hade det varit automatisk METAR kan jag väl förstå, men är det bemannat i tornet är det väl bara att sätta ut näsan? Eller var det kanske Raining Cats and Dogs???

Håhå, "att göra i flygväg"-listan växer i takt med skitvädret. Fortsatt katanaträning, fortsatt danmarksträning, allmän airwork, och sedan ren nöjesflygning med vänner och bekanta. Så gott det ska bli med fint väder så småningom...

Kommentarer
Postat av: anders

Värst väder vinner.

Postat av: Gerth

Tja, jag har nog inte så mycket att sätta emot - TAFfen på ESTA lovar inte så häftig blåst denna gången (G40). Däremot mer växlande nederbörd som -PL och SN och RASN. Vad har du att komma med???

2008-01-31 @ 20:46:01
Postat av: anders

Inte så värst mycket jämfört med hur det var nere hos er. G32, -SN, -RASN. Arlanda bjuder iallafall på SLUSH. Vad jag kommer ihåg från när jag lite yngre var att det var väldigt gott...

2008-02-01 @ 07:37:52
URL: http://tupplur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback