Återuppstånden!

Äntligen ett livstecken! Efter lång tid är jag tillbaka vid bloggen.
Jag har alltså inte lagt ner varken bloggande eller flygande. En liten sammanfattning vad som hänt sedan sist:

För en månad sedan tog jag en kvällsflygning nordvästskåne runt i Katanan. Startade halv nio och flög rutten Landskrona-Eslöv-Höör-Ljungbyhed-Ängelholm. Lugnt och fridfullt i luften den tiden. Landade strax efter solnedgången. Härligt!

Några dagar senare tog jag ett morgonpass med Katanan för att träna start och landning. Snacka om skön början på dagen...

I går var det så dags igen. Efter en hektisk tid på jobbet (svettig på mer än ett sätt - slutet på terminen innebär en himla massa prov att göra och rätta, och dessutom har vi lyckats pressa in ett antal studiebesök. Vad sägs om Stora Enso i Hyltebruk, Trioplast i Smålandsstenar, Halmstad värmeverk och Chalmers nanolabb med rena rummet på 1000 kvadratmeter? Dessutom en massa kul utvecklingsarbete, självpåtaget men ändå) så fick jag lite tid över för en kvällsrunda igen. Vad sägs om lite bilder för omväxlings skull? Let's go.

Startade 20.05 från Ängelholm i frisk vind. Upp som en sol och sedan norrut.

På väg över Hallandsås. Bukten i bakgrunden.

Åmot. Laholms flygklubbs flygfält syns längs med ån Lagan rakt framför vingen. Dessutom några av vindkraftverken på Laholmsslätten. Strax söder om inpasseringspunkt Laxvik till Halmstad.

På basen till ESMT i bakgrunden. Halmstad äventyrsland (fd Miniland) mitt i bilden.
Efter studs vände jag söderut igen.

Eurostop Halmstad. Lite grafiskt på nåt sätt...

Vallåsens skidanläggning på Hallandsås nordsida. Cykelcross sommartid.

Uppe på åsen söderut. Rössjön och Västersjön i bakgrunden. Mitt mellan sjöarna ligger ESTAs inpasseringspunkt Vastersjon.

Katanan i solnedgången efter väl förrättat värv. Livet är rättvist!

Nackdelen med sommarflygning: Dags att ta bort klägget på vingarna. Närbild av dagens skörd. Artbestämning anyone?

När blir nästa flygning? Noone knows...

Kommentarer
Postat av: PC

Välkommen åter!

Postat av: tuppluren

Härlig läsning och hoppas det blir mycket flygning för dig i sommar.

2008-06-11 @ 13:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback