Vuxen...

Jaha, gott folk, ingen flygning denna helg heller. Jag samlade vuxenpoäng.
Igår var det hääärligt väder, även för flygning. Mina tankar gick till flygeleverna som fick ett perfekt pass. Försökte att inte vara avundsjuk utan tänka nobla tankar.

Men efter skolpassen skulle Katanan vara ledig en timme innan mörkret kom; tja varför inte? Så jag bokade. Sista chansen för säsongen att flyga i ljus fram till sex...
Det hade utlovats friska (sid)vindar, men METARen talade hela tiden om modesta 22010, helt ok för bana 14. Molnbasen låg på typ 3000 fot.

Problemet var bara att det väntades en front in under sen eftermiddag eller kväll, samtidigt som tornet hade stängt. Kändes inte helt bra att sticka ut på en "okynnesflygning" (dvs utan något mål för turen) och ligga inom räckhåll för PROB40 22010G28 som TAFfen varnade för. Så det blev till att vara förnuftig och ställa in. Sista argumentet blev att det var lämpligt att bunkra lite pengar inför den väntande NQ-utbildningen i "dyra" GustavNiklas med lärare.

Helgen sista vuxenpoäng blev till i badkaret, där jag kopplade av till Lacrimosa-satsen i Mozarts (ofullbordade) Requiem. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback