Bättre sent än aldrig...

Jojo, efter en tradig höst har det varit glest mellan flygningarna. För glest. Enligt klubbreglerna måste man flyga med varje flygplan man vill låna minst en gång var tredje månad, och nu var det ett tag sedan jag gav KGN luft under vingarna. Den 14e är det tre månader.
Så det har varit med viss bävan man studerat vädret den senaste tiden...

Men så i onsdags eftermiddag var molnen inte låga som vanligt - de var dock på väg nedåt och jag hade inte tid för flyg förrän på kvällen. Turligt nog höll sig molnen tillräckligt högt för att jag skulle kunna ta en kort vända utanför CTR och därmed kvalificera mig för ytterligare tre månader på KGN.

Trots att det gått så lång tid sedan sist satt alla mörkergrepp där de skulle. Och landningen var minst lika snygg som vilken dagsljuslandning som helst! Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback