Alla vägar bär till PPL?

Hur många olika upplägg finns det på skolorna för att ta sig till PPL? Det verkar finnas lika många som skolor. Kollegan PC ska ut på långnav innan EKn, men jag har precis klarat av en mycket kort nav just efter EKn. Kunde vara intressant att se andra upplägg...
Här är ÄFKs:

Teori:
Luftfartyg generellt, Flygningens grundprinciper, Flygradiotelefoni varvat med varandra.
Därefter
Luftfartssystemet, Flygoperativa procedurer, Prestanda/Färdplanering, Navigation varvat.
Avslutningsvis
Meteorologi med två halvdagar Människans förutsättningar och prov på tidigare ämnen varvat.
Sista månaden repetition av allt.
Teoriprov ungefär första halvan av maj.

Praktik i grova drag:
Normal flygning 7 pass
Stall och vikning
Start och landning, bedömningslandning, nödlandning, EK, inbakat två orienteringar
(här är jag nu efter 18 timmar och 76 landningar)
Navigering
Låg fart, branta svängar
EK orientering
Navigering DK,EK
Instrument
SoL begränsat utrymme
Sidvindsland EK
Max flygvikt
Navigering+instrument
Onormala lägen
Navigering 3h DK,EK
Instrument
ILS
Repetition

That's it. Hur har ni andra det?

Kommentarer
Postat av: PC

Då har Anders och undertecknad skrivit 4 prov och klarat 3 (körde bägge på operativa procedurer)

I morgon blir det DK-nav till Nyköping, Norrköping och Linköping

Postat av: anders

Kan bara rekommendera att ägna en hel del tid åt de sista 100 frågorna i 1000-frågor, dvs de som berör väderkartorna. Har skrivit lite kring dagens erfarenhet på bloggeriet.

2007-04-12 @ 18:51:57
URL: http://tupplur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback