Lagar och procedurer

Kvällens teoriövning var med rätta nedkortad. Start kl 16 Z-tid och slut 20 lokal tid. Flygnerd någon?
Skolprov i air-law och operativa procedurer. Svarade snabbt på de 2ggr16 frågorna, och precis som väntat var air law den svåra; klarade precis 75% med 4 fel, medan på operativa var bara 1 fel.

Analys: Läs på bättre i air-law. Var många frågor som jag inte sett svaret på tidigare; var finns ditten och datten, och vad står i annex det och det. Blir till att finkamma BCL och läroboken.
På onsdag är det skolprov i MET.

En fråga som dyker upp igen: Är det teoretiskt luftisprov i communications också? Har tidigare fått reda på att det är praktiskt prov i samband med uppflygning, utöver det skolprov som gjordes som avslutning på radiokursen. Men nu blir jag fundersam, eftersom jag hittade på luftis sida
denna sammanställning. Nio prov inkl communications. Hur 17 ligger det till???

Kommentarer
Postat av: Anders

Japp. Det är teoretiskt radioprov också, med superduperenkla frågor.

Postat av: PC

Tom Anders och jag klarade av det så du borde inte ha några problem!

2007-04-23 @ 22:15:47
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback