Dagens span

Med tanke på nutidens s**tväder får man vara glad bara man kommer i närheten av ett flygfält. Så därför var jag nöjd när vi körde förbi fd F14 och längs med Halmstads rullbana på väg till Vapnö julmässa (för att assistera frugan). Förra gången jag såg den var från 1500 fots höjd, och dessförinnan studsade jag. Förvånansvärt vad banan såg platt ut från markperspektiv (rättare sagt Galgbergsperspektiv). En helt annan sak under inflygning bana 19; då känns det som att landa på en hylla pga kullen (bana 19 inflygning från höger i bilden).

image107

Nåja. Annars har min flygtankeverksamhet inriktats på flyg utomlands. Eftersom det blir Billund till sommaren tänkte jag pröva mina vingar i danskt luftrum i vinter/vår, och kanske testa den danska asfalten. Känns den annorlunda än vår svenska?

Flygning i morgon blir det inget av, trots helt ledig dag(!). Ett stort fett lågtryck är parkerat över Ängelholm hela dagen...

Kommentarer
Postat av: PC

Vet inte hur det är i Danmark men asfalten på EFMA var i alla fall lite hårdare än den vi är vana med här hemma ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback