ESMG

Jodå, det blev en helfin flygning till Smålands mörka skogar (Ljungby/Feringe).
Soligt i Skåne/Halland, för att bli uppskattningsvis BKN030 över Småland. Jag var lite orolig för morgondimman som har för ovana att dyka upp såhärårs när det är kallt och klart, men den var som bortblåst(!).
För ovanlighetens skull var det stendött i tornet idag, så jag fick klara mig själv. Inte ens insatsledaren var vaken. Åtminstone svarade han inte i telefon.
Jag lyfte 9:40 lokal tid. En mysig flygtur upp, långa skuggor och rimfrost på marken gav vinterkänsla.
Siktade in mig med kartan och kollade sedan facit med GPSen. Bara någon grad fel. Turen tog 35 minuter i motvind.

En småskumpig final över trädtopparna och en mjuuuk landning på den småländska asfalt och jag var framme. Det var glashalt på marken! Hämtade upp MAMI (!) vid grinden och tog henne med på en rundtur över Bolmsö. Uppskattat med sightseeing över grannarna. Landade efter 20 minuter, släppte av henne och släppte på trycket, innan det bar söderut igen. Såg till min förvåning att ESMG har PAPI. Överraskande.

Lugn flygning hemåt, tog ett extravarv över hemmet för att "hälsa" på barnen innan jag tog mark igen.
Ett roligt sätt att fira nyår på; 1:40 i luften!
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback