9-0

Där satt den! Gerth-Luftis 9-0!
Efter stor nervositet och många överväganden tog jag tjuren vid hornen och gjorde Navigation, Luftfartssystemet och Flygoperativa procedurer ikväll. Och se; de var de lättaste proven hittills. Lätta i form av att jag när jag tryckte "klar"-knappen var jag säker på att jag klarat respektive prov! Kanske 3-4 frågor som jag tvekade på. Annars har de flesta andra varit  "blunda och håll tummarna"...

Inför provet tuggade jag mig igenom 1000 frågor, och på LS+FOP hade jag drygt 15% fel (max tillåtet 25%), vilket kändes som en lite för dålig marginal mot slarvfel och "dommefrågor" från luftis. De flesta andra prov har legat på max 10% fel i repetitionen, med 10-25% fel på skarpa.

Visst fick jag en del korkade frågor (helt ovidkommande saker som man absolut inte har någon nytta av att veta), men å andra sidan fick jag upprepning (eller näst intill) av enkla frågor, så det jämnade väl ut sig i slutändan...
Som andra har sagt före mig; för alla rätt krävs att man vet vad som finns var i publikationerna, och inte på den nivån som frågas i 1000 frågor. Och jag hade inte alla rätt...

På väg hem överraskade jag mig själv med en Solero Sundae (från en icke namngiven snabbmatskedja, vilkens mat jag annars försöker undvika) och läraren mig med att ringa och fråga om jag kunde flyga i morgon istället för på onsdag. Vilken fråga! Klart man ställer upp! EK-studsar, here we go!


Kommentarer
Postat av: anders

Grattis!! Kul att det gick bra och att du slapp de värsta frågorna. Hoppas själv också på att komma upp en vända idag.
46,3h loggat!

2007-06-19 @ 07:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback