Livet leker!

Dags att ta adjö från en härlig dag! Hur mycket positivt som helst.
Först vädret; 16 grader varmt, en lätt vind och CAVOK. Vad mer kan man begära? Frugan hittade årets första vitsippor by the way. 28 mars...
Sedan ett flygpass i detta väder! OK, lite motigt, först att invänta start pga Kullaflyg, sedan harva i väntläge i väntan på SAS fem minuter senare, därefter samma visa när de skulle iväg. 7 studsar på 50 minuter blev det. Och själva studsarna var inte något att ge standing ovations för. De två sista var - ja, jag tog mark utan att skada flygplanet iallafall, så förstår ni...
Sista biten (metrarna) på finalen har jag ännu inte blivit vän med, att det ska vara så himla svårt att få in tekniken.

Sur blir man iallafall inte när läraren säger att han fått möjlighet till skolning i morgon också! Då ska det studsas!!! Och vädret ska hålla i sig, kanon!

Dagen slutade med att jag gjorde EK-provet innan teorin startade, och lyckades få ihop 2 fel av 42, så det bidde godkänt. Reflektion kolon Så snabbt man glömmer saker. Det man kunde på sina fem fingrar före jul var himla svårt nu. Det blir att hårdplugga inför provet.

Och teorin rörde meteorologi; en snabbrepetition av moln och fronter som jag missade förra gången, och sedan genomgång av isbildning och förkortningar i TAF och METAR. Avslutningsvis lite övningar i att tyda desamma. Tittade även på en SIGWX chart för idag. Omåttligt ospännande; SKC över hela Svedala. Man fick upp till norr om Norge för att hitta något intressant!

Sedan var kvällen slut och jag lallade glad i hågen hemåt. Sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: PC

Du slår nog mig med EK. Var såååå nära men sååå långt borta idag. Nästa flight blir 11/4

Postat av: anders

Hej Gerth,
härligt att du kom upp i luften igen. Misströsta inte när det gäller landningarna, helt plötsligt så sätter det sig (um... kanske det som är problemet). Jag är så avis på dig och PC som fick flyga. Menmen, den som väntar på något gott osv... Ser fram emot att läsa om din nästa flygning.

2007-03-29 @ 09:12:03
URL: http://tupplur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback