Grounded!

Jaha, så var man försatt i nio dagars ofrivilligt flygcelibat. Gustav Niklas är på semester i Tarragona fram till den 20e. Flygrally. Så jag fördriver tiden med att plugga teori och göra prov. Tänkte mig som tidigare sagt Human factors, Meteorologi och Färdplanering nästa helg.

I morgon är det sista teorisammankomsten och därför ett uppsamlingsheat för gamla synder. Min lärare tänkte sig nog ett omprov när det gäller human factors, eftersom jag fick ett relativt mediokert resultat där förra gången. Skillnaden den här gången ska bli att jag har läst boken innan provet.
Reflektion kolon. Mitt handlingssätt påminner lite om en del elever man stöter på. Struntar högaktningsfullt i de diagnostiska testen - skriver kasst - och lyser sedan förhoppningsvis upp när det verkligen gäller. Det är kanske så med mig också; prioriteringar - hus, hem och familj (och de då närmast förestående testen) gjorde att jag medvetet lät humanboken ligga på hyllan tidigare. Nu läses den flitigt.
Tar med den upp till Stockholm; flyger naturligtvis. Med
Kullaflyg. Kanske med vår gamle flygradiotelefonilärare vid spakarna? Jag åker upp för att övervara Ung Företagsamhets nationella mässa i Älvsjö (program på 2.42 MB), där några av mina elever är uppe och tävlar i grenen bästa monter.
Ska även hinna med lite vinkelrätt...

En liten summering av mitt flygäventyr såhär långt:
Loggat 24 h, varav 2.10 EK.
112 landningar
Landat på ESTA, ESMT, ESML, ESTL och ESFA
Gjort 3 orienteringar (en EK) och 2 navigeringar. Alla kortare.
Klarat av 3 delprov av 9.

Känns bra.

Kommentarer
Postat av: PC

Ibland kan det vara riktigt skönt att grounda sig själv och t.o.m nyttigt. Det upptäckte jag ;-)

PC- stolt medlem av EK-klubben


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback