Nya tider

Eftersom jag nu fått konkurrens om lärarens uppmärksamhet kan jag inte längre få mina lyxpass "mitt" på dagen. Min nya PPL-kollega har ett mer normalt jobb och kan bara flyga sen eftermiddag/helg, så för att inte läraren ska behöva köra skytteltrafik får vi samordna oss.
Därför blir det onsdag eftermiddag och lördag förmiddag som gäller i framtiden, med början i morgon(förhoppningsvis). Beror på vädret dock. Just nu är det äckligt fin sommar, klart, 27 grader varmt och fuktigt med en frisk ostlig vind, eller som vi flygare säger 07011KT CAVOK 27/17 Q0997.
Dock har SMHI utlovat mulet och 11 m/s västlig vind i morgon...

Har iallafall läst på branta svängar/låg fart som i så fall står på programmet, alternativ start/land EK.
Blir det inte flyga så blir det plugga på Air Law eller navigation. Det ska bli skönt att kunna lägga teorin bakom sig, så man kan ägna sommaren åt härlig flygning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback