Prövningarnas tid har börjat...

Än är det inte dags att ropa hej, tydligen.
Glad i hågen vaknade jag i morse; nu skulle det bli flyga av. Vädret på sin braiga sida, en frisk bris med spridda moln. Utmärkt att flyga i.
Försökte få tag på vikarien för att kolla så att allt var ok inför flygningen. Lyckades inte. Hmmm. Kändes inte helt bra. Körde till klubben. Väl framme fortfarande inget svar.

Ringde runt till Ljungbyhed, Eslöv och Landskrona så att allt var ok för studsar. Ljungbyhed hade reservation för konkurrens i luften - Vampiren skulle flyga lite uppvisning runt fältet idag, men annars var det fritt fram. Eslöv hade ev fallskärmshoppning och veteran-fly-in, så det blev till att hålla uppsikt om man ville komma till. Landskrona svarade inte, så jag kollade notam. Stängt pga asfaltering till tisdag. Ok. Lite småtrilskande alltså. Ha -vänta bara.

Äntligen fick jag tag på vikarien, som blev lite överraskad (underdrift). Han befann sig i Örebro på väg till Vilhelmina och hade alltså totalt glömt bort dagens flygpass! Återkomst på tisdag.



(symbolisk lång tomhet)



Plötsligt kände jag min uppflygning vara lååångt borta. Varför? Ingen lärare i närheten denna helg, sedan måndag som är den mest proppfulla dag man kan tänka sig; jobba till fem, sedan barnlogistik. Samma sak tisdag. Onsdag ordinarie flygpass. Torsdag kvällstjänst på jobbet. Fredag? Lördag planerad uppflygning. Inte många lediga hål till ett extra pass. Därför kändes det tungt.
Så det blev att gå tillbaka till bilen i det härliga solljuset och den sköna vinden, bitter till sinnet.

På väg hem fick jag en sista desperat idé. Kunde man få ett flygpass bredvid för en annan klubb, låt oss kalla det avancerad prova-på? Jag har ju fått mina obligatoriska 45 timmar och kan "allt", vill bara träna lite landningar. Sagt och gjort så ringde jag upp den teoriprovsansvarige på Höganäs, som jag lärt känna när jag skrev proven där. Han förstod mitt dilemma och skickade mig vidare till klubbens flyglärare. Tyvärr var han upptagen på det personliga planet idag, så han kunde inte hjälpa mig i vilket fall. Nähä. Dystert igen.

Väl hemma tog jag det allra sista halmstrået och skickade ett SMS till honom om han har möjlighet i morgon, och där ligger bollen nu. Fast i ärlighetens namn har jag inga större förhoppningar. Han har antagligen fullt upp med klubbens egna flygningar...

Tungt.

Kommentarer
Postat av: PC

Tålamod är en nyckelegenskap för oss flygaspiranter. Håll ut!

Postat av: Anonym

Antiklimax! Jag vet precis hur du känner dig. Sett i ett större perspektiv så har det ingen betydelse, men det är just det när man har FÖRVÄNTNINGAR som inte infrias man blir så enormt besviken och det känns som om tiden står still.
Jag vet inte hur många veckor jag väntade på ett pass med sidvind innan det var dags för uppflygning, i valiga fall har vi i princip alltid sidvind!
Förresten så noterade jag i torsdags att du snart
ska få en helt annan typ av rikliga upplevelser...

2007-09-23 @ 08:44:30
Postat av: Gerth

Jomä, man blir helt klart luttrad. Ska bli skönt när man inte är beroende av lärare för att få flyga... snart!
Nästa torsdag ja...

2007-09-23 @ 09:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback