Snabba ryck!

Nu går det snabbt framåt. Låt mig illustrera det på följande sätt:

image92







image93




image94image95

Plötsligt har det bara blivit två lektioner kvar!
Enligt läraren kan vi skippa hälften av repetitionerna, så nästa pass kommer att vara repetition på begäran, dvs gå igenom sådant som jag känner att jag vill träna på. Det betyder tex gräslandning, instrument lågfart och nödlandning.
Om nu vädret skulle slå om och bli flygtrevligt kommer det att inträffa redan i morgon, vilket känns väl optimistiskt. Meteorologerna talar om 10-12 m/s från nordväst... i så fall blir det nästa lördag istället.
Det är bara att inse vilken tur med vädret jag hade i går! Propagandaflygning som läraren uttryckte det...

Det sista passet kommer att läggas upp som en riktig uppflygning, och genomföras samma vecka som uppflygningen...


Kommentarer
Postat av: Pehr

Något kryptiskit inlägg idag, men det är fritt för tolkningar liksom i andra sammanhang.
Vid en första anblick ut genom fönstret idag så tänkte jag att det är perfekt fflygväder idag.
Vid närmare eftertanke (ESMT 150500Z 150512 29020G35KT 9999 BKN030 PROB30 0510 SHRA BKN015CB=) så skiter jag i det.

2007-09-15 @ 08:43:10
Postat av: tupplur

Mmm... The Illuminatus trilogy. En av mina favoritromaner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback