Långt ner i Tyskland

Jaha, nu var det ett tag sedan jag skrev. Det har faktiskt hänt en del på flygfronten i och med att vädret fått vårkänslor.

I måndags fick jag ett kvällsryck och tog med mig en kollega på en tur till Turning torso tur och retur. Solen stod lågt över Danmark och vi landade i Ängelholm igen när det började skymma. En mjuk och skön tripp, dock inte så bra sikt pga dis, bara några mil. Min passagerare avslutade med "nästa gång kanske jag bjuder dig på en flygtur". Han börjar bli sugen på cert...

I fredags bjöd jag några andra kollegor på en morgontur istället. Meteorologerna hade kvällen innan flaggat för upp till 15 knops rak sidvind, vilket hade gjort att jag ställt in turen. Nu blev det istället bara några få knop i det i övrigt strålande vädret när vi tog en tur norrut över Laholmsbukten och Halmstad, för att avsluta med Bjäre runt. Paxen var helnöjda!

Nu blir det inget flygande i veckan trots vädret, eftersom årets Tysklandsresa står för dörren. Höjdpunkten inträffar på fredag, då vi besöker
Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, där man forskar på framtidens flygfartyg både vad gäller aerodynamik och människa-(flyg)maskin-interface. Hög spänningsfaktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback