JAS i 95 knop

Tillbaka i gammal god stil; i morgon skulle jag bjuda en släkting på flygtur (födelsedagspresent). Nu blir det inget med det, eftersom GustavNiklas är inne för rundsmörjning (100-timmars), och det upptäcktes då att ventilerna behövde sig en omgång, vilket resulterade i ytterligare några dagars stillestånd.

Och Katanan är inget alternativ, för det första är det två pax som ska flygas, och för det andra är den uppbokad av skolning större delen av veckan.
Lite lustigt faktiskt, det är tydligen några stridspiloter som ska gå en intensivkurs för att ta PPL! Som jag sa till min käre flyglärare när han ringde och meddelade omständigheterna: Det är ju roligare att flyga Katana på riktigt än JAS på låtsas. (Med tanke på den neddragna flygtiden för stridspiloter...)

Tiden går fort när man har roligt; i morgon ska jag ringa och beställa tid för förnyelse av medical. Det är faktiskt snart två år sedan jag var på "besiktning"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback