Dagen efter

Testet på luftfartyg generellt och flygningens grundprinciper avklarat.
Läraren hade satt ihop 65 frågor motsvarande det skarpa provet, och som skulle besvaras med minst 80% rätt för att kännas bra.

Som den minnesgode läsaren kommer ihåg så tränade jag med 100 st 1000 frågor dagen innan, och min uppfattning var att testet som läraren satt ihop var svårare än 1000 frågor. Det kändes iallafall så; fler chansningar krävdes.

Jag frågade läraren hur det låg till; om hans frågor var svårare än 1000 frågor eftersom det skarpa provet är svårare än 1000 frågor, eller om det var en pedagogisk vinkling för att "härda" oss. Han menade att hans var lika svårt som provet.
Är det den allmänna uppfattningen, att provet är svårare än 1000 frågor?

Resultatet då? Jo, 4 fel. Men hade jag inte tränat dagen innan hade jag definitivt haft fler fel. 5-6 till. Så jag är nöjd. Nu väntar radiotelefoniträning på söndag och skarpt prov i dito på onsdag. För någon flygning lär det inte bli...

ESTA 070830Z 070918 190014KT 9999 SCT015 BKN030 PROB30 0911
SHRA BKN012 BKN020CB TEMPO 1318 17015G25KT 4000 RA BKN012=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback