I väntan på...

Så får man fördriva tiden under juluppehållet på nåt lämpligt sätt. Varför inte läsa lite flygteori? Lika bra att börja lite redan, så kommer man väl lindrigare undan när kursen väl startar.

Jag slog upp Luftfartssystemet, som är första passet efter lovet. Och vips påmindes jag om vad det var. ICAO, EASA, JAR, BCL, JAA var några förkortningar som slog mot mig. Tröttheten kom snabbt...

Gav upp till slut och gick över till elevhandboken för att läsa in mig på nästa flyglektion. Betydligt intressantare: Stall, vikning och spinn. Kan nog bli en magkittlande upplevelse...

Kommentarer
Postat av: anders

Usch ja. Luftfartssystemet och flygoperativa procedurer är ett rejält sömnpiller.

2006-12-18 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback