Irritation

Håhåjaja, nu känns det lite tungt. Jag pratade med flygläraren idag angående bokning av ny flygtid. Det visade sig att 50-timmars servicen blir mer omfattande än väntat, eftersom propellern ska 1000-timmars servas också, vilket tydligen tar tid. Ingen flygning förrän tidigast nästa vecka... och då har jag fullt schema själv. Lite komiskt ändå, eftersom det är s k höstlov (inarbetad tid) ska jag vara hemma och ta hand om barnen.
Undrar hur 17 det ska gå när det är inlagt extra teoripass på lördagen? I värsta fall får jag väl hyra in en barnvakt...

Å andra sidan visade sig möjligheten att flyga på fredageftermiddagarna, då jag inte har några lektioner. Känns bra att ha den möjligheten om inte annat så sedan när det är dags att öka flygintensiteten till våren. Då ska man helst flyga 8 gånger i månaden!

Dagens pluggämne är engelsk fraseologi: Sierra Echo Kilo Golf November lining up runway 32

Och för er som inte bor i närheten av södra Sverige kan jag säga att gårdagens sköna eftermiddagssol har bytts ut mot hederligt höstrusk; mulet och mest regn fast varmt. Urkigt flygväder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback