Måsar i Båstad

Idag blir det inte något flyg i bloggen. Eller kanske jag tar något om planering på slutet ändå...

De senaste dagarna har gått i solens tecken. I förrgår begick vi säsongspremiär för bad utomhus (ej pool), då vi doppade oss i Laholmsbuktens svala vatten. Idag var det årets första (enda?) dopp i Småland, med en härlig baddag i Bolmen. Sådär varmt i vattnet så man kunde doppa sig, sedan ligga en stund på bryggan och vila sig innan man hoppade i igen. En kopp kaffe och ett dopp osv...

I går var det en stor dag på det personliga planet; 20 år sedan jag och frugan träffades! Det firade vi med att återvända till platsen för brottet, d v s Båstad. Vi tog en bit mat på en asiatisk restaurang i utkanten av stan; anka för 159 kr. Halvdött ställe med bara några få vilsna själar och vi. Det var ju trots allt onsdag kväll...

Sedan tog körde vi ner till hamnen och gick en runda, och se; där var det fullt med liv och rörelse. Eftersom vi inte ätit efterrätt började vi spana efter någon lämplig glasskiosk. Gled mest för skojs skull upp till rest. Sand (hopbyggt med tennisstadion och klientel och priser därefter) och spanade in deras meny. Hittade en ljummen chokladkaka med hemmagjord glass och björnbär för det facila priset 115 kr. Tänkte va f-n och stegade in bland måsarna och bad om ett bord, chokladkakan och en dubbel espresso. Satt på verandan bland övriga i socialgrupp 1A och betraktade dem fascinerat... kvällens kändis var en f d demokratisk politiker.
Intressant att iaktta med sådana kontraster; huvudrätt för 159 kr (dyraste rätten) på kinakrog i utkanten med dess folk kontra efterrätt för 115 kr på innekrogen mitt i smeten med sina människor.

Efter väl genomförd social studie gick vi en runda och spanade in husen i hamnkvarteren (utan avund) innan vi tog bilen och körde hem via "vårt" ställe Madison (utan saknad). Konstaterade att livet är härligt!

Och nu har jag då den senaste timmen suttit med almanackan, flygplaneringen och det nya skolschemat och försökt passa in och bolla för att få ihop det hela. Inte helt lätt att ändra när flygplanet börjar bli uppbokat och man upptäcker krockar...
Men det ska nog gå att få till det med uppflygning vecka 39! Såvida det inte blir s--tväder i september...

Kommentarer
Postat av: anders

Håller tummarna för att du får ihop planeringen. Ska bli skoj att läsa om din slutspurt. Själv ska jag åka iväg på min första solo-flyga-turochretur-till-service. Lär nog göra en rejäl daglig innan jag åker tillbaks ;-p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback