Skåne von unten

Idag var det dags för ytterligare en tripp till södra Skåne. Dock fick jag hålla mig på backen denna gång eftersom GustavNiklas är på Sverige-runt-semester fram till lördag.

Istället tog jag familjen med i bilen till
Tosselilla för en dags avkoppling. (Och nu blir det reklamfilm: Ett stort  badland med mycket att göra, vattenrutch für alle, pooler, vattenkanoner, båtar av olika slag, go-kart, småbilar, ett torftigt minizoo, en halvt nergången aktivitetspark och ett fast monterat mobilt marknadstivoli med det allra nödvändigaste, ett antal studsmattor, klätterborgar och mycket grönytor. Mycket folk idag - typ 15-20 minuters kö till 170m-vattenrutschen. Stänger för säsongen redan den 19 augusti.)

Trots allt kunde jag hitta små guldkorn under dagen; på vägen ner kollade jag in riktmärken för inflygning på bana 12 ESML, och körde under en 737(?) på final bana 17 på ESMS. Fick en deja-vú när jag såg Barsebäcksverket, som är ett utmärkt riktmärke för flygning ESTA-ESML. Och mellan alla contrails såg jag en PA28 som tränade vikning på relativt låg (2000 ft?) höjd över Tosselilla. Alltid något...

Det är bara att hoppas på att det härliga vädret återkommer på söndag! Dags att börja komponera färdplanen till radionaven som är planerad att infalla då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback