Överlevare

Jo, jag klarade utmaningen att inte somna för alltid när jag läste om luftfartssystemet. Det är lugnt - faran är över.
Jag fastnade speciellt för ett avsnitt som handlar om luftrumsvillkor. På tre sidor på raken lyckas man på sammanlagt tre ställen få in listan med de 5 grundkraven för flygning inom områden med flygkontrolltjänst. För den som missat detta faktum är det
  • Färdplan
  • Dubbelriktad radioförbindelse
  • Klarering
  • Positionsrapportering
  • Transponder
Kan orsaken till upprepningarna vara pedagogiskt? Inmalnings/tjatmetoden? Fungerar bara verbalt, anser jag. I en text blir man bara irriterad... Varför inte bara en gång, men ordentligt inramat, med fetstil eller något annat iögonenfallande?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback