Kalkyler

I väntan på morgondagens flygning (gud förbjude att den blir inställd!) sitter jag och tittar över planeringen för resten av tiden fram till uppflygningen. Enligt min eminente lärares schema har jag ca 17 lektioner kvar (33 gjorda), bl a fem instrumentlektioner, en medium och två långnavar och tre repetitionspass som de "stora" grejorna.

Enligt samme lärare ska uppflygningen kunna vara gjord innan september är slut. Problemet är att för att få in uppflygningen på utsatt tid ska varenda schemalagt pass bli av; inget skitväder någon gång alls. Troligt, någon???
Bland annat är planet uppbokat för annat ändamål (semesterresor?) två veckor, och så behöver läraren lite ledigt också...

För att ha marginal mot inställda pass finns det två lösningar; antingen att trycka in fler pass de lediga veckorna (blir svårt med tanke på övriga familjen), eller dra ut på flygningen in i oktober. Frågan är hur vädret är i oktober? Börjar inte den riktiga skitväderssäsongen då???


PS. Gällande LLF för morgondagen:

SIKT/VÄDER/MOLN
HELA OMRÅDET:  UNDER HELA PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM, LOKALT 5-8 KM I
REGNSKURAR. MOLNBAS ÖVER 2000 FT, LOKALT 500-1000 FT. SPRIDDA CB.

VIND VID MARKEN
OMRÅDE 3: S-SW/10-15 KNOP, EFTERHAND W/5-15 KNOP.


Kommentarer
Postat av: anders

Ser fram emot rapport från dagens flygning. Här är det CAVÅK-bara å åk! Jag trodde aldrig jag skulle hinna klart till slutet av sommaren, men det går rasande fort på slutet.

Postat av: PC

Summan efter dagen... 33,5 timmar varav 7,3 EK
Rapport från dagen kommer snart i en blogg nära dig!

2007-07-11 @ 18:37:15
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback