Shaky

Nu närmar det sig; har bokat tid till de sista tre proven om en vecka: Navigation, luftfartssystemet och flygoperativa procedurer. Dvs alla lagar och bestämmelser och regler. Mitt favoritämne inte. Jag har sparat det värsta till sist alltså. Har gått igenom 1000 frågor på nav med bra resultat. Återstår bara sista finslipningen med att lyfta sig DLE som krävs för att känna sig trygg med luftisprovet. Insåg att det är detta med kartprojektioner och OBI som är min akilleshäl i det ämnet.
Kör just nu igenom kursboken i ls och fop med hjälp av frågor och svar. Försöker alltså formulera frågor och svar under tiden jag läser. Man ska sätta sig in hur fienden tänker - strategi.
Hoppar över det jag kan och det som (förhoppningsvis) är överkurs. Sen får vi se hur mycket av det andra som fastnar.
I praktikväg väntar onsdagen på att förgyllas med en flygning. So far verkar vädret hålla i sig (i går hade vi 32 olidliga grader varmt, idag mer moderata 29 med friskare fläktar), men lagom till skolavslutningen på torsdag/lördag kommer regnet...
Snart dags att fira; vår kära Katana blir airborne på nytt i veckan, nu med svensk luft under vingarna! Skönt med lite avlastning för Gustav Niklas.
image43

Kommentarer
Postat av: PC

Lycka till med proven!

Postat av: anders

Samma samma. Lycka till på proven! Sen har du bara det roliga kvar!
(44.0h i loggboken,
nu är det nära!)

2007-06-12 @ 23:47:10
URL: http://tupplur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback