Enveten som det heter på småländska

Jag ger minsann inte upp så lätt!
Frustrerad över väderutvecklingen idag - dimma fram till halv fyra, därefter tilltagande vind som blåste bort dimman så det blev VMC-väder, till och med lite sol, men för sent för att kunna utnyttjas - svor jag och försökte hitta lösningar på min flygabstinens (8 februari senaste gången).

Efter tankearbete som värste professor Baltzar så kom jag på en lösning! Lördag eftermiddag har jag faktiskt ledigt, OCH GustavNiklas obokad!!! Så jag slängde mig på luren och bokade läraren, och fick clearing från frugan; normalt sett är helgerna flygfria för familjen.

Nu hänger det återigen på vädergudarna! Någon som har nån bra anti-skitvädersdans att lära ut? Nåt för Let´s dance?

Kommentarer
Postat av: anders

Flygläraren ringde i morse och sade "vill du flyga ett av planen med mig till service?". Man var inte sen att nappa på det, men när jag kom ut så låg molnbasen på 400 fot, så det blev syntetisk flygträning istället. Dumt att klaga, 0.9 timmar i loggbok iaf. Fast det är roligare med riktig flygning. Hoppas du kommer upp i luften imorgon!! Håller tummarna.

2007-03-09 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback