Omväxlande kväll...

Tjaha, det blev en ovanlig kväll det här. Först hittade jag en främmande fågel utanför klubben. Se nedan.
image16
Därefter den första kallduschen i form av två diagnostiska prov; i navigation och i färdplanering. Utan att ha pluggat någonting i förväg (har haft häcken full med annat på sistone som den flitige läsaren säkert har noterat) så lyckades jag skrapa ihop 75% på respektive prov. Det får väl anses som godkänt.
Fast de sista frågorna i färdplanering var tuffa; beräkna total bränslemängd för flygning från A till B inklusive allt. Å andra sidan en mycket rimlig fråga, eftersom det är just det man ska göra så småningom...

Plötsligt när vi satt där började det bli liv i luckan på flygplatsen; bilar som körde ut på banan och jag vet inte vad. Tittade inte så noga - satt ju med ryggen mot fönstret upptagen med provet. Men efter ett tag kom en hjullastare bogserandes en Seneca. Ovanligt visst. Men vadå?
Så småningom fick vi svaret; någon hade buklandat med kärran under tiden, därav larmet. Och för en gång skull hade jag min kamera med, så här kommer en rykande färsk bild på olycksfågeln.
image15

Och kvällens andra kalldusch då? Jo flygläraren var på plats och meddelade att han inte hade tid med skolning på torsdag/fredag, utan passet fick bli på onsdag istället.
Det betyder att jag inte hinner göra EK-provet innan nästa pass, så EKn får vänta garanterat minst ett pass till. Frustrerande. Förhoppningsvis blir det iallafall flyga av på onsdag...

Kommentarer
Postat av: F

SE-LKL känner jag igen. Mooney'n på översta bilden är till salu i senaste GA Buyer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback