Tillbakablick

När jag stod i duschen i går morse fick jag plötsligt mina retrospektiva glasögon på mig. Funderade på vad som varit bäst i flygväg under min väg till certet.
Nu är det väl meningen att jag ska skriva första EKn, men det gör jag inte. Jag var nog för bedövad av intryck eller tagen av stundens allvar för att inse det häftiga i situationen.

Nej, det allra bästa var EK-långnaven till Kalmar. På egen hand flyga runt i södra Sverige och landa på en hel hop nya flygplatser; ända bort till Kalmar, och sedan upp på level 85 för att beundra utsikten över Småland. Härligt!

Därefter kom den första EK-orienteringen, bort till Knäred och Markaryd. Då var det frihetskänslan att vara utanför CTR på egen hand och klara sig själv.

På god tredje plats kommer EK-naven till Malmö. På egen hand igen, men jag hade flugit samma rutt DK veckan tidigare, så det var inte så mycket nytt.

Som ni ser platsar inte EK-premiären ens på topp tre. Är jag konstig?

På fjärde plats hamnar nog stunden efter teoriproven var avklarade, en skön bekräftelse.

Enstaka guldkorn är bl a den sista landningen på uppflygningen - den klafflösa landningen som satt som en smäck, och landningen på Kallinge, också den en riktig tvåpunktssmygare...

Provsittningen i Goldens SF2000 och utsikten från FL85 som jag skrev om ovan.


Sköna minnen att kontemplera över, nu när höstrusket och mörkret sänker sig över nejderna och stoppar all flygning. Nästa gång det är tidsmässigt möjligt att flyga blir torsdag/fredag. Vi får se om vädret minskat tills dess...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback