Första dagen

Första dagen med cert förfluten. Vaknade med en lyckokänsla i kroppen - äntligen klar! Tröttheten som gjorde att jag inte orkade uppskatta saken igår var borta.

Planerade att ta med de äldre sönerna på en tur över huset och morföräldrarna. Barnvakt ordnades och planet bokades. Och pojkarna ville gärna hänga med. Vädret ok, soligt med lite sidvind skulle det bli, men inom trygghetsmarginalen.
På väg till flyget gick jag igenom flygning från koll av papper till landning, men hann bara fram till starten när den ene avbröt mig med ett referat av senaste datorspelet. Jag insåg att jag pratade för döva öron.
Nåja. Väl på plats kollade jag in pappren och gjorde daglig. Plötsligt hade mellanpojken ångrat sig och ville inte flyga. Och ville inte vänta på klubben med de andra herrarna medan pappa och storebror tog en kort runda. Nähä.

Men att sitta upp i planet och pröva headseten gick bra - riktigt kul, tydligen. Lyssnade på tornets snack med inkommande kärror och testade olika sorters läten (i interkommen).
Till slut frågade jag om vi skulle taxa lite, men det gick inte heller för sig. Däremot kunde han vänta medan vi två flygsugna gjorde det. Så det fick bli taxning till platta väst tur och retur, till tornets stora förvåning. "Har du glömt (tanknings)kortet eller?"

That's all. Får nog gå försiktigare fram, frugan får följa med till klubben som barnvakt i värsta fall...

Men han har i kväll gått med på att flyga till Legoland så snart som möjligt. Gäller att ha ett bra mål i sikte.

Som parentes kan sägas att han flög Dash 8 förra sommaren utan vidare.


Till slut: Tack för alla gratulationer! Det känns gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback