Inse!

Om ca 72 timmar gör jag antagligen en bedömningslandning på ESTA...
Jag har även funderat på livet efter detta, eller rättare sagt hur jag går vidare.

Det känns som en inflygning på Katanan är prioriterat område, för att på så vis spara 200 kr/flygtimme. Enligt läraren krävs det 3 flyglektioner och ett teoretiskt prov för att få tillträde. Hade jag skolat på Katanan från början skulle jag sparat in 10000 kr på certet, har jag kommit fram till...

Kommentarer
Postat av: PC

Annar jag ett bittert tema hos Hr. Lindbergh? Först inställd checkride och nu tal om hur mycket du kunde sparat :-p Skämt åsido diskuterade jag detta med en flyglärare och han sade att utbildning på C172/PA28 är en något mer solid grund och att det är lättare att gå från den till Katanan än åt andra hållet. Sen om det stämmer, ja om det tvista lärda män i Lund :-)

Postat av: Anonym

Fast om ca 71 h så skiter du med största sannolikhet i vilket. Däremot skulle jag vilja ha ett utlåtande om Katanan såsmåningom för vi är i full färd med att fönya flygplans"flottan", alla råd och funderingar är välkomna.
Jag önskar dig i alla fall lycka till!
/Pehr

2007-09-28 @ 19:14:38
Postat av: Gerth

Ångerfull? Nej, det är ingen idé att reta upp sig i efterhand. Å andra sidan, om jag skolat i den tvåsitsiga Katanan hade jag inte kunnat ta med (större delen av) familjen på söndagsutflykt nästa helg.
Får se hur det känns med ställbar propeller och styra med pinne. Men den närmaste tiden ska jag bara njuta av PA28.
64 timmar kvar.

2007-09-28 @ 22:02:10
Postat av: PC

Det var f.ö Katanan som tvingade in mig på flygets bana;
http://pcreithe.wordpress.com/2007/01/16/flying-a-dream-come-through-with-the-help-of-passion-or-madness-or-perhaps-a-bit-of-both-the-proof-that-one-should-never-give-up/

2007-09-28 @ 23:24:53
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback