Tomt i luften just nu

Nu är det inte mycket som surrar i luften ovanför Ängelholm... GustavNiklas på service till onsdag, och Katanan (blivande SE-FVT, nuvarande kommer jag inte ihåg (du får väl titta in i hangaren på torsdag/fredag Erik)) står fortfarande och väntar på registrering och luftis godkännande.

Som lök på laxen har klubbens Rockwell Commander råkat ut för ett smärre missöde; att landa utan landställen nedfällda är aldrig bra. Tydligen var det inte värre än att det blir renovering av motor och -fästen plus ny propeller. Nåja, ingen kom till skada - viktigast av allt.

Inte mycket att göra åt väntan - en har ju blitt van vid det under "vintern". Så ikväll tänker jag sätta tänderna i Luftfartssystemet för att fira sportlovet! Inte ens mitt nyköpta teleskop går att använda i vädret nuförtiden...

Kommentarer
Postat av: PC

Kul att läsa en till flygblogg. Blev skickad hit av min PPL kursare Anders.

Flyg försiktigt!
/PC

Postat av: PC

Kul att läsa en till flygblogg. Blev skickad hit av min PPL kursare Anders.

Flyg försiktigt!
/PC

2007-02-19 @ 13:48:42
URL: http://pc.reithe.wordpress.com
Postat av: PC

Kul att läsa en till flygblogg. Blev skickad hit av min PPL kursare Anders.

Flyg försiktigt!
/PC

2007-02-19 @ 13:48:49
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Gerth

Hej!
Vi är tydligen ett gäng som skriver PPL-blogg. Intressant att läsa hur andra lär sig, och kanske sno f'låt låna något bra tips.
Har du utrikiska läsare, eller varför engelska?

2007-02-20 @ 22:12:46
Postat av: PC

Hej! Beklagar den tredubbla postingen ovan (du får redigera bort dom om du vill). Anledningen att jag skriver på engelska är främst två:
1. Uttrycker mig bättre på språket =)
2. Har goda vänner runt om i världen som tycker att det är kul att följa mina små "äventyr"

Keep flying
/PC

2007-02-21 @ 09:15:02
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback